Africa here I come! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu Africa here I come! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu

Africa here I come!

Door: Lieke Toonen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 September 2012 | Nederland, Tilburg

Nu ik afgestudeerd ben leek het me een prima plan om toch nog even een reisje te maken. Dus heb ik deze blog weer onder het stof vandaan gehaald en zal ik jullie af en toe weer verblijden met wat leesvoer!!

Deze keer zal ik 7 weken naar Uganda vertrekken. Het land met misschien wel de grappigste vlag ter wereld, het land van Idi Amin en van Kony maar ook het land waar de Nijl ontspringt en waar de berggorrilla nog in het wild leeft, ook wel de ‘parel van Afrika’ genoemd: ik kan niet wachten om het afrikaanse land te gaan bezoeken!!!

Donderdag 4 oktober vlieg ik vanaf brussel naar Uganda. Als ik aan kom staat er nog een nationaal congres van AIESEC op het programma dus kom ik weer meteen in die AIESEC spirit! Tijdens mijn verblijf in Kampala zal ik werken voor een NGO genaamd Mengo youth development link (www.mydel.org). Deze organisatie heeft allerlei projecten om de armoede in de sloppenwijken te bestrijden. De filosofie die hier achter zit is dat als er een sociale cohesie is in de samenleving, mensen samen kunnen werken en zo een betere toekomst kunnen bewerkstelligen. Hier draag ik natuurlijk graag mijn steentje aan bij. Wat mijn specifieke taken zullen zijn is nog niet helemaal duidelijk (het is allemaal erg flexibel ;)). Ze hebben in ieder geval allerlei projecten op het gebied van dans, voetbal, knutselen, computerles en engels les. Er zal dus vast wel iets voor me te doen zijn!

Ik heb er ontzettend veel zin in en de voorbereidingen zijn getroffen!! Mijn laatste vaccinatie heb ik gehaald, malaria pillen heb ik in bezit en o.r.s. en diarreeremmers op zak, ik zeg: Africa here I come!

  • 26 September 2012 - 12:12

    Esther :

    Tof Lieke! Geniet ervan :) x

  • 26 September 2012 - 13:05

    Suus:

    Echt super Lieke! Ik kan wel wat goede verhalen gebruiken ter afleiding ;)
    Ga er van genieten en ik voorzie je zondag van Deet.
    Xx Suus

  • 26 September 2012 - 15:28

    Remy:

    Hey Liek!
    Geniet van je reis, heel veel plezier!
    X Remy

  • 04 Oktober 2012 - 21:31

    Iris:

    Hee Liek!
    Ik had je nog gewhatsapped maar die is niet meer aangekomen, maar ik wil je nog heeeeeeeeeeeel veeel plezier wensen in Uganda! Geniet ervan!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16112

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 21 November 2012

Ontwikkelingswerk in Uganda

27 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Studeren in Hong Kong

Landen bezocht: