Thailand: Check - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu Thailand: Check - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu

Thailand: Check

Door: Lieke Toonen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Juni 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daar zijn we weer maar nu vanaf een totaal andere omgeving. Ik ben een paar uur geleden aangekomen in Siem Reap, Cambodja. Maar ik zal jullie eerste meenemen naar het begin van onze reis.

Voordat we HK verlieten hebben we nog zo'n 25-30kg naar huis gestuurd en hebben we ingepakt en zijn we vrijdag vertrokken. De laatste week was raar omdat het aantal exchange studenten per dag verminderdde. Het was dus tijd om weg te gaan!
We vlogen naar Bangkok. Daar zijn we 3 dagen geweest. OVer het algemeen waren we niet echt kapot van de stad. We hebben we alles bekeken; paleis en een boottocht gemaakt. En ook natuurlijk naar Koh san road gegaan. We hadden na 3 dagen een nachttrein naar CHiangmai geboekt. We waren wel blij dat we weg konden! In chiangmai hebben we die dag fietsen gehuurd en zijn we door het stadje rond gaan fietsen door alle kleine straatjes. De volgende dag hadden we een dag in de natuur met een wandeling, bamboo rafting en olifant rijden. Was erg leuk jammer dat onze olifanten gids de olifant niet goed behandelde! Boehoe! Die avond met een paar andere backpackers een drankje gedronken. De volgende dag hebben we de bus gepakt naar pai. Een klein doropje in de bergen zo'n 4 uur van Chiang Mai. Echt de moeite waard!! Super relaxte sfeer! Hier hebben we scooters gehuurd en zijn we erop uit gegaan! We waren trouwens met FLora een meisje uit Oostenrijk naar Pai gegaan, we hadden haar in het Hostel in Chiang mai ontmoet.Hier lekker gechilled, wat souvenirs gekocht en de volgende dag stond een horror rit op het programma. We waren zo stom om al een trein ticket te boeken dus moesten we na 1 dag al weg. Maar goed gelukkig heeft Thailand meer te bieden!! We waren met de bus naar Chiang mai gegaan en daar de Nachtbus naar Bangkok gepakt. Om 6 uur s ochtends kwamen we daar aan en om 8 uur zaten we in de trein naar Surat thani in het zuiden. Daar aangekomen heel snel de bus naar Krabi gepakt. In totaal hadden we 34 uur gereisd. Zoals je je kan voorstellen waren we redelijk dood. In de bus naar krabi hadden we een amerikaan ontmoet en met hem haddenwe de kamer gedeeld aangezien dat voor iedereen goedkoper was. De volgende dag zijn we naar koh Lanta gegaan. Hier was echt NIEMAND! Het is nu namelijk Low season omdat ht regenseizon begint. Dat betekent dat het er af en toe een regenbui valt maar eigenlijk is het ook vaak mooi weer. Ik moet zeggen I love Low Season!! Veel minder tourisme en een regebui van 10min. is goed te doen. Maar goed in Kho lanta hadden we onz egoedkoopste accomodatie tot nu toe voor 75Bt p/p/p/n/ Dat is nog gen 2 euro.Haha Magdalena en ik proberen echt op een extreem budget te reizen. We hadden een soort van home stay wat wel grappig was. Hier hadden we ook een scooter gehuurd en het eiland verkend. De tweede dag werd het tegen lunch tijd super mooi weer en hebben we snel een lunch gekocht en op het strand op gegeten waarnaar we daar onze middag gespendeerd hebben.De dag erop zijn we naar Koh PhiPhi gegaan. Daar was het een stukje drukker maar nog steeds prima te doen. Hier ook lekker gechilled en zijn we de amerikaan die ik eerder genoemd heb ontmoet. We hebben lekker gechilled op het strand en ook nog kayaks gehuurd en naar een verlaten strand gepeddeld. We waren nog van plan een tour te maken naar Maya beach van de film 'thebeach'. Maar helaas was het weer slecht en waren wij de enige twee geserveerden. We besloten te cancellen.. Die middag vertrokken we namelijk naar koh pangan en hadden dus niet zoveel tijd. Van koh phi phi hadden we weer een ferry naar krabi en toen de bus naar surat thani en met de nachtferry naar koh pangan. Een hele ervaring zo'n nachtferry. Aangekomen vroeg in de ochtend zijn we naar het hostel gegaan maar dat was nog dicht. Haha toen besloten om maar voor de deur te slapen. Gelukkig werd er na 10min. open gedaan. Onze vrienden van exchange in HK waren er al, of ja die waren ingecheckd maar nog aan het partyen.. We hadden nog wat bijgeslapen en in de middag naar het strand gegaan. Super mooi weer en bijna niemand daar! 's avonds was de Full moon party. Echt zo grappig! Super veel mensen helemaal beschonken! Maar was wel vet (denk ik). Magdalena en ik kwamen met het licht weer thuis! De dag erop niet veel gedaan. en besloten nog een nachtje te blijven. De dag daarop met scooters het eiland verkent althans dat was de bedoeling. Ik zat bij Magdalena achterop en toen we ergens wilden keren gingen we onderuit en ik heb natuurlijk een dikke schaafwond op mijn knie en magdalena niets.. Best irritant zo'n wond want het geneesd erg slecht in het vochtge weer en hier in zuid oost asie is het een grote infectiehaard. Ik loop dus sindsien mt een fles desinfectie en wondcreme rond! We besloten de 19e juni met de ferry en nachtbus naar bangkok te gaan vanwaar we naar cambodja gingen. Zo gezegd zo gedaan en hier zitten we in Siem reap. We kwamen laat aan en niet zoveel gedaan aangezien we redelijk dood zijn na weer een lange helse rit. Wel al opvallend dat Cambodja echt een heel stuk armer is dan Thailand. Niet overal verharde wegen en een hoop armoede! Morgen naar Angkor wat (en waarschijnlijk nog 1 of 2 dagen meer). Hierna gaan we naar laos waar we weer onze exchange matties zien en daarna naar Vietnam.

Nog maar 3,5 week over!! Tijd gaat snel!
Tot nu toe wel echt vet! Veel mensen ontmoet en veel gezien we zijn best wel actief. En proberen alles zo goedkoop mogelijk te doen. Dat resulteerd wel in crappy slaapplekken en helse ritten van 24 uur maar goed je moet er iets voor over hebben.

Nou tot de volgende update of tot weer in NL!! Ik ga prberen wat foto's up te loaden maar deze computer hier in camobdja is niet de snelste ter wreld zoals je je vor kunt stellen (vandaar ook de spelfouten hier en daar).

dooeeeg!

• 20 Juni 2011 - 14:44

Flo:

Hahaha, een scooter-valpartij met schaafwond in Thailand is geen orgineel verhaal (hè Clauwie) Liek! Maar blijkbaar hoort het erbij. Goed dat alles zo goed gaat!! Je ziet echt zoveel in zo'n korte tijd, hopelijk onthou je alles! Geniet er van en tot gauw! XXX

• 20 Juni 2011 - 14:54

Anne V:

Haaa Liek!
    Ooo lekker, low Season! Kan me helemaal voorstellen dat dat fijn is (alleen natuur op de foto ipv natuur + 100 onbekenden) is soms zooo relaxed!!! En dan gaat dat Low Budget natuurlijk ook wat makkelijker :). Echt super leuk dat je nog allemaal tussendoor kan en gaat meeten met je exchange matties! Have fun meis (en pas n beetje op jezelf haha :P). xx

• 20 Juni 2011 - 18:35

Marloes:

LIEKE! Ik zei toch dat je op moest passen op Ko Paghnan, dat is het eiland dat bekend staat om de wonden. IK HAD ER OOK EEN. Ghe. PAI is vet he. Hmja. VEEL PLEZIER NOG!

• 20 Juni 2011 - 19:05

Guus:

Haha goede foto weer, met je slapende vriendinnetje! Typisch Lieke (en Guus!). Je hoort toch wel vaker dat olifanten en tijgers niet echt goed verzocht worden in Azie....wel zonde. Geniet er nog van! x

• 20 Juni 2011 - 20:36

Clau:

LIEK!! Klinkt weer echt super allemaal. Thailand is echt leuk he. Ik weet hoe kut het is om met open wonden op de stranden van thailand rond te lopen ;). Hopen dat het bij jou geen littekens achter laat.
    Geniet er nog van en tot snel weer!!

xx

• 20 Juni 2011 - 20:52

Linda:

Liek wat weer een leuk verhaal! ja en ach op de scooter onderuit.. er zijn al mensen die met de fiets onderuit gaan he mariek? nog lekker even genieten en tot snel!

• 21 Juni 2011 - 01:07

Iris:

Ik ben jaloooeerrs!!! Afgelopen weken is het hier regenseizoen en moest ik nog een takehome exam maken. Maar goed dat het daar zo leuk is! Je low budget klinkt ook echt heel erg goedkoop, hihi;) Heel veel plezier nog daar en niet meer vallen;)

Kus!

• 21 Juni 2011 - 07:51

Marlou:

Wauw wat een avonturen, en je foto's zijn echt fantastisch! Die full-moon party lijkt me ook echt iets waar je geweest moet zijn, ben jaloers op je! Tot in Hong Kong! x

• 21 Juni 2011 - 08:46

Silva:

Klinkt super meis! Gaaf dat je zoveel kunt zien en doen in korte tijd, snap dat het reizen af en toe wat uitputtend kan zijn, maar volgens mij is dat het helemaal waard! Je wond ziet er trouwens wel erg heftig uit, wel een beetje voorzichtig blijven he ;-)
    kus!

• 21 Juni 2011 - 08:50

Moeders:

Hey motormuis,

Weer een leuk verhaal geschreven, alleen die foto met die knie is minder..... ik hoop dat je er niet te veel last van hebt. Take care.
    XX

• 21 Juni 2011 - 10:09

Merel:

Hey Lieke, ziet er allemaal super goed uit! Ik ben ondertussen weer in NL en het enige wat ik je kan zeggen is: Geniet van je laatste weken!!!!

• 21 Juni 2011 - 11:19

Nik:

Stoere Freaky Liekie!!

Wow wow wow! Heel gaaf weer allemaal om te lezen. En.. best wel actief? Whaha ik vind jullie mega-actief en denk dat je met een heel voldaan gevoel naar huis kunt komen. Maar eerst.. nog ff goed genieten daar!
    Ciao bella! X

• 22 Juni 2011 - 08:38

Renée:

Liekeeee!! Leuk weer een verhaal van jou! Best wel actief.. jullie zijn heel actief! Veel gezien, veel gedaan, helaas nu ook met een wond tot gevolg.. zoals clau al zei weet die er alles van ;) Leuk ook dat jullie hier en daar weer exchange matties meeten! Geniet ervan!! xx