Flight BA28 is now boarding.. AAHHH!!!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu Flight BA28 is now boarding.. AAHHH!!!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu

Flight BA28 is now boarding.. AAHHH!!!!

Door: Lieke Toonen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 Juli 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Zo vertrek je van schiphol en zo vlieg je alweer terug. De tijd is zoals altijd weer als een razende voorbij gevlogen. Ik zal nog even kort vertellen over de laatste week van de reis vanaf Hong KOng International Airport!

Na 3 dagen Siem Reap zijn we doorgegaan naar Laos. OMdat we natuurlijk niet alle tijd van de wereld hadden hebben we alleen Angkor Wat bekeken en zijn we daarna doorgegaan naar Vientiane. VIa Thailand want dat was Visa wise wat handiger.Na wederom een lange bus en trein reis kwamen we aan in een regenachtig vientiane (lees:ik heb geen droogmoment meegemakt in de stad). We besloten de volgende dag al door te gaan naar Luang Prabang omdat er in de hoofdstad van Laos niet heel vel te beleven valt. Wat normaal een busreis van 8 uur is werd bij ons 20!! Niet opgerekend dus dat was even een tegenvaller.. Door de hevige regenval waren wegen onder water gelopen en aarde op de weg gevallen wat elke keer moest worden opgeruimt voordat we door konden.. In LUang Prabang lekker gechilled beetje rond gefietst enzo en met Kathleen, van exchange, gemeet. Met haar zijn we na 4 dagen door gereisd naar Luang Nam Tha. We wilde super graag gan tuben in Vang Vieng aar door de hevige regenval waren barren weggevaagd en was he gesloten.. In LUang am Tha hebben we een 2 daagse trekking tocht door de jungle gedaan met een overnachting bij een hill tribe. DIt was echt tha bomb!! Kleine beekjes waren rivieren geworden en de bamboe werd letterlijk voor onze neus weg gekapt om door te lopen. Totaal niet touristisch en ook de hill trbe was heel erg vet. Geen water what so ever en daar lekker in een bamboe hutje geslapen. Kortom een highlight in onze trip. Na dit avontuur hebben we afscheid genomen van Kathleen en zijn magdalena en ik doorgereisd naar vietnam. Dat was me het ritje ewl. We kozen voor de bordercrossing bij Tay Trng wat nu een half jaar open is voor toeristen. Nou dat was te merken. Met 3 verschillende lokale bussen zijn we in vietnam aangekomen. Wel echt grappig dat er helemaal geen weg is naar die grens, het is een zandweg en af en toe moet er een rivier over gestoken worden zonder brug. Haha. Na 2 hele dagen reizen zijn we in Hanoi aangekomen. Het was super warm!! Hier door de stad gelopen wat een heel verschil was met het relaxte rustige en stille laos. De scooters vliegen je om de oren enzoals de belgen zeiden: allez ze zijn hier wel toetergeil he?! Na 3 dagen zijn we met een georganiseerde reis 2 dagn naar Halong Bay gegaan. Hier lekker gechilled ge kayaked en van de boot gesprongen en natuulijk een klen feestje op de boot gemaakt. Toen we terug kwmane in hanoi hadden we nog 3 dagen. Het was achteraf wat veel tijd voor de stad en we waren dan ook klaar om naar HK terug te vliegne! Super om terug te zijn in HK!! Wat een fijne stad en het was also f ik nooit was terug weg geweest. Alles zo vertrouwd :D! We hebben zoveel mogelijk van de dagen gemaakt en alle vertrouwede plekjes op gezocht waaronder de ladies night op LKF!!! Echt een top avond gehad! Net nog even gegeten met 2 andere exchange matties die nog in HK waren en op dit moment zit ik op HKIA als een gek dit verhaal te typen omdat ik moet gaan boarden!! Daarom zeg ik Bedankt voor het volgen van de verhlaen! Ik heb een top tijd gehad waar ik met meer dan graag op terug kijk. Pff het is ongelooflijk maar waar we gaan terug naar Nederland!!! TOt snel allemaalll!!

• 15 Juli 2011 - 15:18

Marjolijn:

LIEK!!!!!!!!!!!!!! Wat is de tijd toch snel voorbij gevlogen! Maar wat een fantastische tijd heb je gehad!!! Tot snel!!!!!!!!!! x

• 15 Juli 2011 - 16:13

Anne V:

Levensgenieter in Asia tot het laatste moment hoor ik wel :). Super mooi! Goede reis en tot snel!
    xx

• 15 Juli 2011 - 16:22

Iris:

Leuk leuk leuk! Klinkt als een leuke laatste week! Tot heel snel,
    x

• 15 Juli 2011 - 19:48

Nikki:

freaky liekie!
    Ben heel blij voor je dat je zo'n supertijd hebt gehad! Kun je nog lang mooi naar terugkijken! Tot snel, leuk!

• 16 Juli 2011 - 11:31

Rutger:

Balen he, dat het afgelopen is! Maar zo te horen was je tijd echt top :-)

• 16 Juli 2011 - 11:31

Rutger:

Balen he, dat het afgelopen is! Maar zo te horen was je tijd echt top :-)

• 17 Juli 2011 - 10:54

Guus:

Heel bizar natuurlijk; nu weer in het Brabantse land! Het mooie is, je kan nu al beginnen met plannen voor je volgende trip. Tot snel x