Arrival! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu Arrival! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieke Toonen - WaarBenJij.nu

Arrival!

Door: lieketoonen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

31 Januari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo Allemaal!

Na vele verzoeken hier mijn eerste berichtje op deze waarbenjij.nu vanuit HongKong!!

Oke waar te beginnen, ik ben hier nu voor de 3e dag en ik heb al veel gezien en gedaan!

Vlucht en Aankomst
Ik ben donderdag vertrokken vanuit Schiphol. Ik vloog via Londen naar Hong Kong. De reis was gelukkig soepel verlopen. Natuurlijk niets kunnen slapen in het vliegtuig. Maar wel een prima vlucht gehad. Eenmaal aangekomen op Chek Lap Kok een taxi gepakt naar de Universiteit. Daar kon je de eerste verschillen al zien: de taxi chauffeur draagt een mondkapje, en op de achtergrond speelt hij een mooi rustgevend muziekje wat je ook bij de plaatselijke chinees kan horen! Echt hilarisch!

Eenmaal aangekomen op de universiteit ben ik ingecheckt in mijn kamer. Mijn kamer is klein. Ik woon in Hall 1. Dit is de oudste hall denk ik en dat is ook wel een beetje te zien. Maar inmiddels heb ik het een beetje leuk aangekleed en ziet het er best gezellig uit.
Mijn kamergenote komt uit Italië. Ze studeert normaal in Londen en nu al voor een semester in HongKong en blijft hier nog een semester. Ik heb haar pas een paar uur gezien omdat ze nu voor een week in Londen zit.

Zaterdag
Nadat ik maar 4 uur had geslapen door die stomme jetlag ben ik toch maar op tijd opgestaan. Er moesten natuurlijk een hoop dingen geregeld worden! Omdat mijn buddy geen tijd heeft en ik nog niet echt mensen kenden ben ik zelf maar op pad gegaan. Zo heb ik zaterdag mijn internet geregeld, een ov kaart gehaald, sim kaart en ben ik naar de Ikea geweest. Ja de ikea! Haha echt grappig dat die ook hier is en super handig natuurlijk. Daar heb ik het nodige ingeslagen om mijn kamer wat aangenamer te maken.

Om naar de Ikea te gaan kon ik eerste de minibus nemen naar Choi Hung MTR station. Daar met de metro naar Kowloon bay waar weer shuttle bussen waren om naar Megabox te gaan waar de ikea zich bevindt.

Eenmaal terug op de campus alles uitgepakt en opgehangen etc. Toen wilde ik een hapje gaan eten. In de canteen ontmoette ik de eeste exchange studenten.

Nightmarket
Met deze Exchangers ben ik naar de nightmarket gegaan. Echt super leuk. Een markt met echt super veel spullen. Echt alles wat je kan bedenken is daar!

Zondag
Zondag heb ik lekker uitgeslapen. Die jetlag doet z'n werk goed want ik werd echt om half 2 wakker! Toen heb ik wat exchangers gecontact en ben ik met een tsjech; Honza, naar The Peak gegaan. Echt het mooiste uitzicht an het Hong Kong vind je daar! Daarna zijn we iets gaan eten in de stad. Toen waren er weer andere mensen aangehaakt voor de Sympfony of lights. Dit is een lichtshow bij de skyline van HongKong. Super vet om een keer te zien. Hierna zijn we naar het inmiddels onder studenten beroemde Mister Wong gegaan. Hier kan je onbeprkt eten en drinken voor 40HK dollar wat 4 euro is! En lekker ook! Daar hebben we de nodige biertjes genuttigd en super lekker gegeten, alweer! We waren van plan om naar een karaoke bar te gaan. Nou we hadden er een gevonden (met engelse liedjes) maar dit was echt vet duur! Dit maar overgeslagen en toen zijn we naar de uni terug gegaan.

Vandaag ga ik nog even mijn studenten kaart halen en mijn kamer betalen. Daarna ga ik nog van alles doen. Wat weet ik net precies wat iemand heeft het allemaal uitgezocht dus ik volg braaf haha.

Voor de rest zitten hier heel veel Amerikanen. Veel daarvan hebben chinese ouders. Daarnaast ben ik tot dusver de enige Nederlander! Vandaag komt er nog iemand uit maastricht. Ik heb hem al gecontact en gaan vanavond even eten.

Nog een paar leuke feitjes:
- Ze zijn hier dus echt bezig met bacetrien. Naast de mondkapjes zie je ook overal borden heirover. Bijvoorbeeld bij de metro staan overal borden dat je moet niezen in je handen. De leuningen van de roltrappen zijn ook gecoat met anti-bacterieel spul.
- Dit MTR systeem is trouwens echt fantastisch! Helaas moeten wij eerst met een minibus naar een MTR station.
- Ook de minibus is vet relaxed! Ze rijden veel. Dit zijn kleine busjes waarbij de zittingen mooi geplastificeerd zijn haha.
- Je kan merken dat de HK'ers met veel zijn. Zo is het altijd vechten voor een plaatsje. In het begin zij ik heel de tijd 'sorry'. Maar dat heb ik inmiddels ook afgeleerd.
- binen de Exchangers regelen we vanalles via een FB pagina. Zo zijn er altijd wel meerdere activiteiten gepland omdat er zo'n 200 exchange studenten zijn.
- Het engels praten gaat echt goed trouwens. Zo goed dat ik bijna begin te denken in het engels!
- mijn uni is de 2 na beste universiteit in Azië!

Nou het is inmiddels een heel verhaal geworden. Excuse me! Vor ik het vergeet. Mijn adres:
Lieke Toonen
Undergraduate Hall 1
Hong Kong University of Science and Technology
Kowloon, Hong Kong

En ik gebruik voortaan een HK nummer dat is 00852-67453745!

Foto's kunnen jullie bekijken op https://picasaweb.google.com/toonen.lieke

Tot e-mail, skype etc!!!

  • 31 Januari 2011 - 01:44

    Esther:

    Lieke! Heerlijk al die eerste ervaringen! Ik wil ook een Ikea om mn kamer op te pimpen, haha. Moet het hier met Wal-Mart doen ;) Je kamertje ziet er top uit, vooral met dat AIESEC vest over de stoel :)

    x

  • 31 Januari 2011 - 06:45

    Lea:

    Ah goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! En dat je je al goed vermaakt de 1e dagen. Veel plezier tijdens de intro-week! En hoop snel weer iets van je te lezen. XX

  • 31 Januari 2011 - 07:48

    Anne Van Nunen:

    Hee liek!

    super leuk om iets van je te horen! fijn dat je goed bent aangekomen en dat je je plekje al een beetje hebt gevonden! geniet er in ieder geval heel veel van, het wordt een fantastische tijd!!

    liefs, Anne

  • 31 Januari 2011 - 08:48

    Remy:

    Hey Liek! Hoop eerste indrukken al hoor! Heel veel plezier de komende tijd; ben benieuwd naar wat je allemaal mee zult maken.
    Xx Remy

  • 31 Januari 2011 - 09:13

    Ietje:

    Heee Lieke!
    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen!
    Ik zit al weer lekker te studeren dus ik ben behoorlijk jaloers dat jij lekker daar zit;)
    Heel veel plezier nog daar en als je een beetje gesettled bent gaan we lekker skypen!
    x

  • 31 Januari 2011 - 09:17

    Ietje:

    Haha, en succes met de menukaarten als ik zo naar je foto's kijk!

  • 31 Januari 2011 - 09:38

    Nikkie:

    Hee Lieke!
    Leuk om te zien dat je zo'n goede start hebt in HK! En leuke foto's
    Geniet van al het lekkere eten en de gezellige exchange uitjes :)
    xx

  • 31 Januari 2011 - 11:34

    Nikki:

    Liek!!
    Wow wat gaaf allemaal! En wat super goed dat je al zoveel mensen hebt ontmoet. En de Ikea.. haha echt grappig! Die minibusjes lijken zo te horen wel op de Surinaamse busjes, lekker vastplakken aan de stoelen dus! En kon ik hier ook maar voor 4 euro onbeperkt eten.. Nou, het klinkt helemaal geweldig en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Succes en geniet!
    Liefs

  • 31 Januari 2011 - 12:30

    Linda:

    Liek!!! echt super tof dat zo allemaal van start is gegaan en dat je goed bent aangekomen. Echt leuk ook dat je al diverse dingen ondernemen hebt daar met mede studenten. Ga lekker genieten, het wordt fantastisch!!!
    xxx

  • 31 Januari 2011 - 13:25

    Milou W:

    Klinkt goed zeg al die nieuwe ervaringen! En vooral met al die HKers. Goed dat je veilig bent aangekomen en je eerste dagen goed hebt vermaakt. Nice je gepimpte kamer!

    Take care! xx

  • 31 Januari 2011 - 15:23

    Lieke Toonen:

    Oke correctie voor mijn Adres: Lieke toonen Undergraduate Hall 1, Hong Kong University of science and technology, clear water bay, Kowloon, Hong Kong.

    Haha ik zie nu alle typfouten! Ik heb dit vanochtend in 15 min. snel getypt. Ik zal er de volgende keer toch maar de tijd voor nemen!

  • 31 Januari 2011 - 15:56

    Marjolijn:

    JEEEEEEEEEEEEEEEEEJ een bericht uit HK!! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je het al prima naar je zin hebt! Had natuurlijk ook niet anders verwacht! Fotos zijn er ook heeeeeeeel chil uit!! Ik wil ook :( zit hier lekker weg te schralen in de bieb... Have fun Likey!!!!!! x

  • 31 Januari 2011 - 16:40

    Melanie:

    Liekepiek! Wat goed om van je te horen! Zo te lezen gaat het allemaal goed! Jij hebt helemaal geen buddy nodig :-)
    En wat hangen er voor mooie vlaggetjes boven je bureautje ;-)
    Enjoy!!! Liefs, Mel

  • 31 Januari 2011 - 16:46

    Suus:

    Hey Lieke, inderdaad goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en de afgelopen dagen geen tijd hebt gehad je te vervelen! Volgens mij moet dat ook wel goed komen met zoveel exchange studenten :D
    Geniet er van enne, is Cavia lekker??

  • 31 Januari 2011 - 17:10

    Clau:

    Liek!!
    Gaat helemaal goed daar zo te horen. Jij hebt inderdaad geen buddy nodig. Echt grappig dat ze ook een ikea hebben. Ik hoop dat onze slinger ook een mooi plekje heeft gekregen tussen alle ikea spullen.
    Veel plezier met je introductie.

    xx

  • 31 Januari 2011 - 17:47

    Renée:

    Jaa leuk een berichtje! Je hebt toch zeker wel je vuurwerkstand op je fototoestel gebruikt bij de lichtshow..?! Haha. Wow die smetvrezende chinezen! Ik heb al een paar knapperds voor je gezien op je foto's ;) Viel spass!! XX

  • 31 Januari 2011 - 17:49

    Maartje:

    Liek het klinkt echt heel vet allemaal!! Fijn dat je het meteen naar je zin hebt!
    Ik hou je site in de gaten!! leuke foto's :)!
    xx

  • 31 Januari 2011 - 20:36

    Marlou:

    Haha, die busjes lijken op Surinaamse busjes. Met je blote benen vastplakken aan de bankjes! Zo te lezen heb je al een beetje je draai gevonden. Daar twijfel ik ook niet aan :) Geniet van je eerste week! XX

  • 01 Februari 2011 - 17:40

    Imke:

    Wow! Jij hebt al veel gedaan in korte tijd zeg! ;) Ga zo door zou ik zeggen!

    Geniet van alles!

    Liefs uit Mexico

  • 02 Februari 2011 - 14:52

    Anne V:

    Haha, ik kan niet wachten Liek totdat we ook een keer een foto met jou met een mondkapje op zien: onze nuchtere Hollander :P
    Volg je verder op FB! xx

  • 05 Februari 2011 - 11:23

    Guus:

    Hee Tank 1! Jij doet het iig beter dan ik, ik heb al 2 maanden geen update meer op waarbenjij.nu gezet. Vandaag of morgen ben ik ook weer eens aan de beurt. Wel heel chill dat er zo een grote exchange community is; kan je lekker snel wennen aan je omgeving en een nieuw sociaal netwerk opbouwen. Wordt mooi natuurlijk! Ik ben hier langzaamaan aan het aftellen; nog maar 6 weken en dan ga ik weer zu hause. Vergeet dus niet te genieten.

    Tot snel x

  • 06 Februari 2011 - 16:02

    Flo:

    Jeeej ik heb het eindelijk gelezen! Klinkt als een goed begin, en fijn dat er veel exchangers zijn die je een beetje wegwijs kunnen maken.
    Het is allemaal wel goed geregeld daar lees ik, lekker met de minibus naar de stad.
    Geniet ervan en succes op college! X

  • 07 Februari 2011 - 13:12

    Lianne:

    Liek!! Super tof dat je al zo veel dingen gezien en gedaan hebt aan het begin van je trip! Keep up the good work! Liefs xx li

  • 16 Februari 2011 - 12:19

    Nikki:

    We want more, we want more!! ;)

  • 02 Maart 2011 - 17:00

    Wilma:

    hey Lieke, mooie foto's van Singapore, vooral die met die slangen om je nek!!!! stoer.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 16119

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 21 November 2012

Ontwikkelingswerk in Uganda

27 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Studeren in Hong Kong

Landen bezocht: